Biztosítás:

Az orvosi ellátás a fővárosban és a turisztikai központokban jó, viszont ebből következőleg rendkívül költséges is - EZÉRT FELTÉTLENÜL JAVASOLT MÁR A KIUTAZÁS ELŐTT, OTTHON, TELJES KÖRŰ UTAS- ÉS BALESETBIZTOSÍTÁST KÖTNI. A megfelelő biztosítással nem rendelkező külföldieket nem látják el, illetőleg később addig nem engedik el, amíg meg nem fizetik a kezelési költségeket.

Baleset esetén követendő eljárás:

Amennyiben Thaiföldön tartózkodásuk során balesetet szenvednek vagy értesülnek balesetet szenvedett magyar állampolgárról, a következő teendők teljesítését javasoljuk.

1.         Biztosítási kötvény, útlevél, baleset esetén értesítendő hozzátartozók elérhetőségeinek előkészítése. Utazás előtt javasolt ezen dokumentumokról készített másolatokat átadni a hozzátartozóknak, akik szükség esetén eljárhatnak a sérült nevében.

2.         Megfelelő balesetbiztosítás esetén a legközelebbi nemzetközi kórháztól segítségkérés angol nyelven.

3.         Nagykövetség tájékoztatása a balesetet szenvedett nevéről, útlevélszámáról, születési adatairól, állapotáról, kezelés helyszínéről, szükséges kezelésről, elérhetőségekről, hozzátartozók tájékoztatásának kéréséről, utazási adatokról, esetleges kérésekről. Nagykövetségünk csak abban az esetben járhat el segítségre szoruló többes állampolgárságú, köztük magyar állampolgárságú esetében, ha az országba történő belépésnél magyar útlevelüket használták. Ez alól nem engednek kivételt a thaiföldi hatóságok.

4.         A kórházi ellátás várható időtartamától függően segítségkérés vízumhosszabbítás ügyében (kórháztól, orvosi igazolás birtokában).

5.         Baleset esetén a rendőrségen lehet feljelentést tenni (balesetbiztosítás, valamint a résztvevő járművek biztosításai ügyében szükséges).

6.         Haladéktalanul fel kell venni a kapcsolatot a biztosítási társasággal, és összekötni őket a kezelést nyújtó intézménnyel. Amíg nincs megfelelő anyagi fedezet, a kórház nem köteles megkezdeni az ellátást.

7.         Azok, akik nem rendelkeznek megfelelő biztosítással, és nincs megfelelő anyagi fedezetük a sokszor több milliós költségek megfizetésére, javasoljuk, hogy az ország elhagyásához feltétlenül szükséges ellátást kérjék csak, és a kezelést otthon folytassák. Nagykövetségünk szükség esetén segítséget nyújt a hozzátartozókkal, barátokkal való kapcsolatfelvételben.

8.         Útlevelüket NE adják át semmilyen intézménynek, tartsanak maguknál másolatot szükség esetére. A kórházak rendszeresen visszatartják az útleveleket mindaddig, amíg a teljes kórházi költséget nem rendezik, útlevél hiányában pedig nem tudják elhagyni az országot.

9.         Ha a beteget állami kórházba szállították, és időközben kiderül, hogy rendelkezik megfelelő biztosítással, úgy kérjék a biztosítót, hogy szállíttassa át egy nemzetközi színvonalú kórházba, ahol angol nyelven, megfelelő körülmények között és felszereltséggel láthatják el.

10.       Érdemes utána járni, hogy milyen egyéb biztosítások vehetők igénybe adott esetben: megvásárolt repülőjegyhez, továbbá a meglévő bankszámlához tartozhat, a balesetben résztvevő járműveknek (akár hajó is) feltétlenül rendelkezniük legalább kötelező biztosítással, a munkáltató is biztosíthat valamilyen szintű fedezetet, stb.

11.       Amennyiben a felelős biztosító társaság részt vesz az ügyben, úgy ők közvetlenül tartják a kapcsolatot az érintettekkel, kezelőintézettel. Nagykövetségünk csupán kérésükre vesz részt az eljárásban, de főszabály szerint nem lát el közvetítői szerepel a felek között a párhuzamos ügyintézés elkerülése végett.

12.       Amennyiben a bajba jutott magyar állampolgár nem rendelkezik megfelelő biztosítással, és saját maga viseli költségeit, úgy egyes kezelő intézetekben kérelmezhető a költségek méltányosságból történő csökkentése. Nagykövetségünk is nyújthat segítséget a kérelmi eljárásban.