Tisztelt Konzuli Ügyfeleink!

 

Tájékoztatjuk Önöket, hogy – előzetes telefonos vagy e-mail üzenetben egyeztetett időpontfoglalás mellett – 2020. május 18-án fokozatosan újraindul az ügyfélfogadás a konzuli szolgáltatások tekintetében. Felhívjuk a figyelmet, hogy tekintettel a helyi egészség- és járványügyi előírásokra is, amennyiben nem rendelkeznek előzetesen egyeztetett időponttal, úgy a Konzulátus területére nem tudnak belépni.

A feltételek felelős betartását kérjük mindenkitől annak érdekében, hogy a sürgős ügyintézést igénylő esetekben is megfelelő higiéniai és egészségügyi körülményeket biztosíthassuk ügyfeleink és munkatársaink részére egyaránt.

Ügyfélfogadási napok:

hétfő                          10-14 óra között

szerda                        10-14 óra között

Személyes ügyfélfogadásra időpontot előzetesen a 0-2118-9600 vagy a consulate.bgk@mfa.gov.hu e-mail címen kérhetnek.

 

A személyes ügyfélfogadás általános szabályai:

  1. Kérjük a pontos időpontra való érkezést (várakozást nem áll módunkban lehetővé tenni az ügyfélváróban).
  2. A Konzulátus területére való belépéskor kötelező a maszk viselése (ennek hiányában az ügyfél nem léphet be ügyintézés céljából a Konzulátusra).
  3. Az ügyfélnek csak azon kísérője léphet be az ügyféltérbe, akinek az ügyintézés céljából való jelenléte elengedhetetlen.
  4. Az épületfelügyelet valamennyi érkező testhőmérsékletét ellenőrzi, és amennyiben az meghaladja a 37.5 fokot, úgy megtagadják az érintett belépését.

A személyes ügyintézés újraindítása 2020. május 18-tól egyelőre a következő konzuli szolgáltatásokra vonatkozik:

  • gyermek születésének hazai anyakönyvezése és ezzel egyidejűleg részére magánútlevél igénylése,
  • szülők házasságának hazai anyakönyvezése gyermekük születésének hazai anyakönyvezése esetén,
  • sürgős magánútlevélkérelmek, amennyiben az útlevél már lejárt vagy hat hónapon belül lejár.

A következő konzuli szolgáltatások tekintetében csak postai úton történő ügyintézésre van lehetőség:

  • erkölcsi bizonyítvány kiállítása iránti kérelem,
  • anyakönyvi kivonat kiállítása iránti kérelem,
  • haláleset hazai anyakönyvezése iránti kérelem,
  • diplomáciai felülhitelesítés iránti kérelem,
  • hitelesít másolat készítése iránti kérelem,
  • hiteles fordítás tanúsítása/készítése iránti kérelem,
  • egyéb konzuli hivatali tevékenységet igénylő igazolás, kérelem.

Az okiratok visszaküldésének díjtétele Thaiföldön 337.- THB, amelyet – a kért konzuli szolgáltatási díjon felül – a kérelmezőnek kell megfizetnie.

A járványügyi helyzet javulásával külképviseletünk fokozatosan bővíteni fogja a konzuli szolgáltatások körét. Javasoljuk, hogy folyamatosan kísérjék figyelemmel honlapunkat, amelyen a kibővített szolgáltatások köréről, valamint az időpontfoglalás jövőbeni lehetőségeiről kaphatnak aktuális tájékoztatást.

Munkatársaink készséggel állnak az Önök rendelkezésére magyar és angol nyelven a consulate.bgk@mfa.gov.hu, thai nyelven pedig a consulate.th@mfa.gov.hu email címeken történő megkeresés, érdeklődés esetén.

 

Köszönjük megértésüket és együttműködésüket.