Tisztelt Konzulátusi Ügyfeleink!

Tájékoztatjuk Önöket, hogy – előzetes telefonos vagy e-mail üzenetben egyeztetett időpontfoglalás mellett – működik az ügyfélfogadás a konzuli szolgáltatások tekintetében. 

A feltételek felelős betartását kérjük mindenkitől annak érdekében, hogy a sürgős ügyintézést igénylő esetekben is megfelelő higiéniai és egészségügyi körülményeket biztosíthassuk ügyfeleink és munkatársaink részére egyaránt.

Ügyfélfogadási napok:

hétfő              10-14 óra között

kedd               10-14 óra között

szerda             10-14 óra között

Személyes ügyfélfogadásra magyar állampolgárok időpontot előzetesen a 0-2118-9600 vagy a consulate.bgk@mfa.gov.hu e-mail címen kérhetnek.

Thaiföldi ügyfeleink tartózkodási engedélykérelmeihez pedig a consulate.th@mfa.gov.hu e-mail címen igényelhetnek időpontot.

 

A személyes ügyfélfogadás általános szabályai:

  1. Kérjük a pontos időpontra való érkezést (várakozást nem áll módunkban lehetővé tenni az ügyfélváróban).
  2. A Konzulátus területére való belépéskor kötelező a maszk viselése (ennek hiányában az ügyfél nem léphet be ügyintézés céljából a Konzulátusra).
  3. Kérjük az elhelyezett kézfertőtlenítők rendszeres használatát.
  4. Az ügyfélnek csak azon kísérője léphet be az ügyféltérbe, akinek az ügyintézés céljából való jelenléte elengedhetetlen.
  5. Az épületfelügyelet valamennyi érkező testhőmérsékletét ellenőrzi, és amennyiben az meghaladja a 37.5 fokot, úgy megtagadják az érintett belépését.

A személyes ügyintézés újraindítása 2020. május 18-tól egyelőre a következő konzuli szolgáltatásokra vonatkozik:

  • gyermek születésének hazai anyakönyvezése és ezzel egyidejűleg részére magánútlevél igénylése,
  • szülők házasságának hazai anyakönyvezése,
  • ideiglenes útlevélkérelmek,
  • magánútlevélkérelmek,
  • személyi igazolvány kérelmek,
  • aláíráshitelesítés,
  • ügyfélkapu létesítése,
  • állampolgársági ügyek,
  • tartózkodási engedélykérelmek,
  • életbenléti igazolás,

A következő konzuli szolgáltatások tekintetében csak postai úton történő ügyintézésre van lehetőség:

  • erkölcsi bizonyítvány kiállítása iránti kérelem,
  • anyakönyvi kivonat kiállítása iránti kérelem,
  • haláleset hazai anyakönyvezése iránti kérelem,
  • diplomáciai felülhitelesítés iránti kérelem,
  • hiteles másolat készítése iránti kérelem,
  • hiteles fordítás tanúsítása/készítése iránti kérelem,
  • egyéb konzuli hivatali tevékenységet igénylő igazolás, kérelem.

Az okiratok visszaküldésének díjtétele Thaiföldön 369.- THB, amelyet – a kért konzuli szolgáltatási díjon felül – a kérelmezőnek kell megfizetnie.

A járványügyi helyzet javulásával külképviseletünk fokozatosan bővíteni fogja a konzuli szolgáltatások körét. Javasoljuk, hogy folyamatosan kísérjék figyelemmel honlapunkat, amelyen a kibővített szolgáltatások köréről, valamint az időpontfoglalás jövőbeni lehetőségeiről kaphatnak aktuális tájékoztatást.

Munkatársaink készséggel állnak az Önök rendelkezésére magyar és angol nyelven a consulate.bgk@mfa.gov.hu, thai nyelven pedig a consulate.th@mfa.gov.hu email címeken történő megkeresés, érdeklődés esetén.

 

Köszönjük kedves megértésüket és együttműködésüket.